Region Nordjyllands Grusforening

Vedtægter for Region Nordjyllands Grusforening

§ 1.
Foreningens navn er Region Nordjyllands Grusforening.

§ 2.
Foremålet er at varetage medlemmernes intresse over for lovgivningen, offentlige myndigheder og pressen, Samt på foreningens møder at informerer om almene nyheder som vedrører branchen.

§ 3.
Foreningens daglige ledelse forståes af en bestyrelse på 4 personer, bestående af en formand - næstformand - kasserer og sekretær. Den af generalforsamlingen valgte revisor fører økonomisk tilsyn.

§ 4.
Som medlemer kan optages sten og grusentrapernører der fortager indvinding af af sten og grus i Region Nordjylland
Nye medlemmer skal godkendes af bestyrelsen. foreningens bestyrelse kan ekskludere medlemmer af foreningen såfremt de ikke foretager indvinding af sten og grus i region nordjylland.

§ 5.
Regenskabet løber fra den 1 januar til den 31 december. Generalforsamlingen skal afholdes snarest efter regnskabesårets udløb og inder udgangen af marts månede

§ 6.
Dagsordenen  for generalforsamlingen skal mindst omfatte følgende punkter:
1. Valg af diregent
2. Formandens beretning
3. Forelæggelse af regnskab
4. Valg af bestyrelse
5. Valg af revisor

§ 7.
Dagsorden kan altid udvides efter bestyrelsens ønsker.
Såfremt medlemmer ønsker særlig spørsmål behandlet, skal disse indgives skriftelig senest 1 januar til bestyrelsens formand.

§ 8.
Formanden, den øvrige bestyrelse eller 3/4 af foreningens medlemmer har ret til indkaldese til ekstraodinær generalforsamling.

§ 9.
Indvarsling af generalforsamling sker ved almindeligt brev til de enkelte medlemmer og kan yderligere efter bestyrelsens beslutning ske ved anoncering. Indkaldesen skal ske med mindst 14 dages varsel og højest 1 månedes varsel.

§ 10.
Valgene på generalforsamlingen sker ved almindelig stemmeflertal.

§ 11.
Bestyrelsesmedlemmer vælges ved skriftelig afstemning såfremt en af de fremmøde medlemmer kræver det. kandidater der ikke opnår valg til bestyrelsen noteres som suplanter i rækkefølgen efter opnårde stemmer.
der skal være mindst en suppleant hvert år.
Genvalg kan finde sted.
Bestyrelsen Konstituerer sig udmiddelbart efter generalforsamlingen.

§ 12.
Alle valg gælder for en periode på 2 år, dog vælges formanden og sekretær første gang for 1 år. revisor vil være på valg ved hver generalforsamling.

§ 13.
Ved opstilling af kandidater til bestyrelsen skal der så vidt muligt søges personer der dækker de forskellige grene inderfor erhvevet, ligesom der bør tages hensyn til den geografiske beliggenhed

§ 14.
Hvert firma har en stemme.
Stemmereten kan udøves ifølge skriftelig foldmagt til den enkelte generalforsamling.
forfalden kondigent skal være betalt for at opnå stemmeret.

§ 15.
Formanden er bemyndiget og forpligtet til at underskrive foreningens eksterne korrespondance. skulle der blive tale mo økonomiske forpligtelser ud over den almindelige foreningsdrift skal den samlede bestyrelse tiltræde med deres underskrift efter generalforsamlingen Foreningens medlemmer hæfter alene med deres medlemskontigent.

§ 16.
Ved repræsentative lejligheder repræsenteres foreningen af bestyrelsen og fortrinsvis ved formanden eller næstformanden

§ 17.
Medlemskontingent fastsættes af generalforsamlingen. indbetalling sker forud og senest 30 dage efter modtagelse af indbetallingskort for deltagelse i generalforsamling og arrangementer med større udgifter til foreningen opkræves der for deltager udover 1 pr. medlem et beløb der fastsættes af bestyrelsen

§ 18.
Udtræden af foreningen kan ske med et opsigelsesvarsel på 6 måneder til en 1 januar.

§ 19.
Foreningens opløsning kan ske efter generalforsamlingens beslutning når 2/3 af foreningens medlemmer stemmer herfor.
erf der ikke mødt tilstrækkeligt antal af medlemmer ved første generalforsamling indkalles der til en ny hvorefter foreningen kan opløses når 3/4 af de fremmødte stemmer for opløsningen.